Referenser

Användarvänligheten avgjorde när NYAB valde nytt system för elektronisk fakturahantering

NYAB är en koncern inom anläggning, infrastruktur och bygg som sedan bildandet 2014 gått från att vara en lokal aktör i Norrbotten till en koncern med nationell närvaro. Idag består NYAB av fyra affärsområden med närmare 150 medarbetare som hanterar inte mindre än 25 000 leverantörsfakturor per år.

Tack vare Ascendo Expense sparar Fly-Dressing flera timmar i månaden

Fly-Dressing efterfrågade en smart lösning för att förenkla och automatisera deras hantering av utlägg och reseräkningar. Det var viktigt att den nya lösningen kunde automatisera hela processen, från köp till konterat utlägg. Fly-Dressing valde Ascendo Expense då den digitala tjänsten samlar alla underlag i en app och automatiserar flödet till deras lön- och ekonomisystem. Utläggen kopplas även automatiskt mot tillhörande kreditkortsfaktura i Ascendo Invoice som därför konteras upp automatiskt med snabb åtkomst till kvittokopiorna.

Ascendo Invoice automatiserar fakturahanteringen hos Salinity

Salinity har använt fakturahanteringslösningen Ascendo Invoice sedan 2011 och arbetar aktivt med att ständigt förbättra och rationalisera flödet så mycket det bara går. Målet är att automatisera varje steg i fakturahanteringen. 

NSI bytte pappersarbete och stansning mot flexibilitet och insyn med Ascendo Invoice

I takt med att verksamheten utvecklades och antalet leverantörsfakturor ökade, växte också behovet att digitalisera och automatisera fakturahanteringen. Valet föll på Ascendo Invoice som är en heltäckande lösning för elektronisk fakturahantering.

 

 

 

"Ascendo har hjälpt oss att bli effektiva och miljömedvetna med våra fakturor." - Felix, Didriksons
"Vi och våra användare uppskattar Ascendo Invoice för att vi ska kunna ta hand om alla inkommande fakturor på ett enkelt, effektivt och miljömässigt sätt." - Leila, Ragn-Sells
"Jag är väldigt nöjd och tycker att Ascendo Invoice är flexibelt, snabbt och enkelt." - Birgitta, Coop Norrbotten

Läs mer om fakturahantering

Enklare kvittohantering med Ascendo Expense

Ascendo Expense är en tillvalsmodul till Ascendo Invoice, men kan även användas separat. Det digitala verktyget gör utläggshanteringen enklare och snabbare för användaren, chefen och ekonomi- och löneavdelningen. Du får även bättre insikt och kan förutse kostnader eftersom du får utläggsrapporterna löpande istället för i slutet av månaden.

Skicka digitala fakturor med Ascendo E-Invoice

Ascendo E-Invoice gör det möjligt att skicka elektroniska fakturor till dina kunder utan att ditt affärssystem stödjer det. Genom att skicka e-fakturor sparar du tid och pengar eftersom du slipper vikning, kuvertering och porto.

Se en demovideo om Ascendo Invoice

Enkel fakturahantering från första dagen. Klicka här för att se hur Ascendo Invoice kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete.