Ingenting installeras på användarnas enheter – Ascendo Invoice är molnbaserat och nås via webbläsaren i datorn, surfplattan eller mobilen. Det enda som installeras är en liten klient på företagets server, som används för att koppla ihop Ascendo Invoice med ditt affärssystem.

Vi hjälper dig att konfigurera Ascendo Invoice för att skapa effektiva arbetsflöden som passar ditt företag. Verktyget är mycket flexibelt.

Alla dina leverantörsfakturor konverteras till sökbara PDF:er och samlas i ett digitalt flöde – oavsett om det ursprungliga formatet är papper, e-faktura, PDF, XML eller något annat. Du väljer om du vill att alla dina leverantörsfakturor ska skickas direkt till en inskannings- och tolkningsbyrå, eller om du själv vill skanna fakturorna.

Ascendo Invoice kan automatiskt kontrollera att fakturorna matchar underlagen: varufakturor matchas mot inköpsorder, hyresfakturor matchas mot avtal, och leasingfakturor matchas mot betalningsplanerna i kontrakten.

Fakturorna konteras automatiskt enligt ditt regelverk – Ascendo Invoice väljer rätt konteringsmall baserat på projektnumret på fakturan.

Ett mejl skickas automatiskt till förvald attestant med länk till fakturan. Ascendo Invoice kan automatiskt kontrollera attesträttigheter.


Spara tid och öka kontrollen med elektronisk fakturahantering

Många företag slösar fortfarande tid och pengar på manuell fakturahantering, trots de stora fördelarna med elektronisk fakturahantering. Är det dags att ta kontroll över era leverantörsfakturor?

Spara tid och öka produktiviteten

80 procent av det manuella arbetet med leverantörsfakturor kan elimineras med elektronisk fakturahantering. Mest tid sparas på ekonomiavdelningen, men elektronisk fakturahantering frigör även tid för attestanterna och ökar hela organisationens produktivitet.

Spara pengar och undvik dröjsmålsränta

Traditionell hantering av en faktura kostar ofta runt 250 kronor totalt sett. Den kostnaden sjunker ordentligt med elektronisk fakturahantering. Elektronisk fakturahantering garanterar även att alla fakturor betalas i tid, vilket innebär att du slipper extra avgifter och dröjsmålsränta.

Skapa rapporter med några få knapptryck

Det är komplicerat och tidskrävande att samla ihop underlag till rapporter om företagets fakturor hanteras manuellt. Med elektronisk fakturahantering finns all information du behöver enkelt tillgänglig i realtid – även innan fakturorna är bokförda.

Automatisera insamling av information

Med manuell fakturahantering tar det även tid att samla in information till revisorerna, och du måste dessutom se till att spara och dokumentera allting korrekt. Med elektronisk fakturahantering sker detta automatiskt, och du får full spårbarhet.


 

 

 

Läs mer om våra tillvalsmoduler

Du väljer helt enkelt den paketering och de tilläggsmoduler som passar dig, och sedan vet du exakt vad du ska betala varje månad.

Enklare kvittohantering med Ascendo Expense

Ascendo Expense är en tillvalsmodul till Ascendo Invoice, men kan även användas separat. Det digitala verktyget gör utläggshanteringen enklare och snabbare för användaren, chefen och ekonomi- och löneavdelningen. Du får även bättre insikt och kan förutse kostnader eftersom du får utläggsrapporterna löpande istället för i slutet av månaden.

Se en demofilm om Ascendo Invoice

Enkel fakturahantering från första dagen. Klicka här för att se hur Ascendo Invoice kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete.

Skicka digitala fakturor med Ascendo E-Invoice

Ascendo E-Invoice gör det möjligt att skicka elektroniska fakturor till dina kunder utan att ditt affärssystem stödjer det. Genom att skicka e-fakturor sparar du tid och pengar eftersom du slipper vikning, kuvertering och porto.