Elektronisk fakturahantering för redovisningsbyråer

Automatisera hanteringen av kundernas leverantörsfakturor och öka byråns kundantal och omsättning.

SE EN DEMO

Bli konkurrenskraftig med Ascendo Invoice

Digitalisera flödet av era leverantörsfakturor med Ascendo Invoice och effektivisera tiden som ni idag lägger på era kunder samtidigt som ni uppnår samma resultat. Om processen för leverantörsfakturor automatiseras så kan redovisningskonsulterna minska sin beläggningstid vilket genererar mer tid för byrån att ta in fler kunder. 

Så här fungerar det

Ascendo Invoice är molnverktyget som digitaliserar, effektiviserar och automatiserar konterings- och attestflödet.

Ingenting installeras på användarnas enheter – Ascendo Invoice är molnbaserat och nås via webbläsaren i datorn, surfplattan eller mobilen. Det enda som installeras är en liten klient på företagets server, som används för att koppla ihop Ascendo Invoice med kundens affärssystem. Läs mer om hur Ascendo Invoice fungerar.



6 anledningar till varför du som redovisningsbyrå ska automatisera era leverantörsfakturor med Ascendo Invoice

  • Lätt att integrera - Vi integrerar till de flesta ekonomisystemen på marknaden vilket innebär att ni kan ha ett inlogg till Ascendo Invoice som i sin tur är kopplat till flera ekonomisystem, allt utifrån era kunders önskemål och behov.
  • Flerbolagshantering - Vår flerbolagshantering ger dig en snabb och enkel överblick på vad som finns att hantera - utan att du behöver gå in i respektive kunds bolag.
  • Tidsbesparande - Slipp tidskrävande moment och spara tid. Ni har möjlighet att hantera både fler kunder och högre fakturavolymer med samma personalstyrka som idag.
  • Single Sign On - Slipp lägga tid och energi på olika inloggningar och lösenord med hjälp av Single Sign On.
  • Automatisk kontering - Med hjälp av smarta funktioner som konteringsförslag och mallar kan ni helt slippa steget för kontering.
  • Bättre insyn och kontroll för era kunder - Med Ascendo Invoice får era kunder omedelbar åtkomst till sina fakturor, gamla som nya. Kunderna kan attestera via mobiltelefon, söka fram gamla fakturor samt göra egna leverantörsrapporter.

Fokus på digital redovisning – därför valde BLR Redovisning Ascendo Invoice

“80-90% av våra fakturor går numera direkt till attestanten vilket har frigjort otroligt mycket tid”, säger Per Hising på BLR Redovisning AB.

LÄS MER

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för redovisningsbyråer

 

Bakom varje framgångsrik byrå står en duktig redovisningskonsult. Att driva en redovisningsbyrå ska inte bara vara lönsamt utan också inspirerande och roligt. Därför har vi fyllt ett nyhetsbrev med information som kan stötta dig och förgylla din vardag som byrå. Till dig som är expert på ekonomi, bokföring, deklaration, skatt och lön har vi ett eget nyhetsbrev! Vi hjälper dig att driva en riktigt framgångsrik byrå.

Du får tips på den här och mycket mer:

  • Effektivt samarbete med klienterna
  • Inbjudningar till events
  • Skatte- och deklarationstips
  • Intressanta case med våra kunder. 

 

FÖLJ VÅRT NYHETSBREV FÖR REDOVISNINGSBYRÅER

Kunskapsbank för redovisningsbyråer

Webinar: Elektronisk fakturahantering för redovisningsbyråer

On-demand 

I det här webinaret får du lära dig hur du automatiserar hanteringen av era kunders leverantörsfakturor och öka byråns kundantal och omsättning samtidigt som ni behåller befintlig personalstyrka.

Se en demovideo om Ascendo Invoice

Enkel fakturahantering från första dagen. Klicka här för att se hur Ascendo Invoice kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete.

Fredrik Sellén

Strategic Partner Manager Stockholm

+46 701 41 07 10